نشست هم‎اندیشی شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‎های ورزشی و سرپرست سازمان سینمایی برگزار شد

نوشته شده در نویسنده :

نشست هم‎اندیشی جشنواره فیلم‎های ورزشی ایران و سازمان سینمایی با حضور جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره و حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم‎های ورزشی، در این نشست که در محل سازمان سینمایی برگزار شد، امیرحسینی، نماینده فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی در ایران در مورد شکل گیری و روند این جشنواره در ایران نکاتی را مطرح و در ادامه سیدمجتبی علوی، دبیر این جشنواره روند برگزاری دوره اخیر این رویداد را تشریح کرد.

علوی در این نشست با اشاره به اینکه جشنواره فیلم‌های ورزشی رویدادی است که در بخش خصوصی و با همکاری حامیان مالی برگزار می شود، افزود: وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و شبکه ورزش در دوره اخیر این رویداد حمایت های خوبی از این جشنواره داشتند و این حمایت معنوی می تواند انگیزه خوبی در برگزارکنندگان برای ادامه مسیر ایجاد کند.

سرپرست سازمان سینمایی نیز در این نشست با بیان اینکه این رویداد دو قشر هنرمند و ورزشکار را تحت پوشش قرار می دهد و این به جذابیت و پویایی آن کمک می کند، افزود: جشنواره ها را باید دسته بندی و درجه بندی کنیم و در این مسیر با توجه به بعد بین المللی این جشنواره با حضور 28 کشور در ایران و همچنین حضور در فستیوال جهانی میلان با هماهنگی امور مجامع و جشنواره های سازمان سینمایی بررسی کمک جدی به این رویداد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حسین انتظامی با اشاره به اینکه سینماگران ما دریافته اند که باید به ژانر ورزشی توجه بیشتری کنند و مشاهده شده است در سال های اخیر فیلم های بیشتری در این ژانر تولید شده است، اظهار کرد: حمایت از این جشنواره باعث می شود فیلمسازان فعال در ژانر ورزشی به رقابت دعوت شوند و این باعث ارتقای سطح کیفی تولیدات این بخش و درخشش در جشنواره جهانی می شود.

در این نشست نامه چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در تببین اهمیت و جایگاه جشنواره فیلم های ورزشی و ضرورت حمایت از آن تقدیم رئیس سازمان سینمایی شد.

در بخشی از این نامه بر کمک مالی به NGO ها و بخش خصوصی در مسیر سیاستهای کلان نظام و دولت برای خروج از تصدی‌گری و واگذاری اینگونه رویدادها به صاحبان اصلی هنر و ورزش تاکید شده است.

سیدمجتبی علوی دبیر جشنواره فیلم های ورزشی، سید امیرحسینی نماینده FICTS در ایران، بهروز بنیادی نماینده کاشمر در مجلس، محمد دامادی نماینده ساری در مجلس و جمعی از مدیران اجرایی این جشنواره از حاضران در این نشست بودند.

انتشار خبر: 18 دی 97